Authority Agencja Marketingowa SEO

Jak efektywnie wrzucić film na youtube?

YouTube od prawie samego początku w 2005 roku jest częścią Internetowej kultury. Jest to, więc idealne miejsce na swoje kampanie marketingowe. Bezpłatne umieszczanie filmów jak i nadawanie na żywo jest czymś, co sprawiło, że tradycyjne media ustępują swoim nowym, internetowym odpowiednikom. Jak więc wrzucić swój pierwszy film na platformę, tak, aby więcej ludzi go zauważyło i obejrzało?

Jak wrzucić film na youtube?

Jak przesłać film?

Aby przesłać film na platformę YouTube, wystarczy tylko kilka prostych kroków. Swoje filmy można przesłać zarówno za pomocą komputera jak i za pomocą aplikacji YouTube czy YouTube Studio na swoim smartfonie czy tablecie. Sam proces przesłania filmu jest prosty, po zalogowaniu się na kanał, na którym chcemy wrzucić film wystarczy kliknąć w przycisk prześlij filmy i wybrać film, który chcemy przesłać. Podczas tego możemy nadać tytuł, napisać opis i dodać tagi. To jest tak proste.

Reklama na youtube

Algorytm

Jednak, jeśli chcemy, żeby nasz film był łatwiejszy do wyszukania, tutaj już trzeba się napracować. Wszystko zawdzięczamy rozmiarowi platformy YouTube. Codziennie przesyłane są niezliczone godziny treści, wystarczająco dużo, że aby obejrzeć jeden dzień przesłanych filmów na YouTube trzeba spędzić ponad 500 godzin. Dlatego twórcy, szczególni ci profesjonalni, podczas przesyłania jakiegokolwiek filmu muszą wziąć pod uwagę wiecznie zmieniający się algorytm platformy. Dostosowując się do jej wymagań możemy sprawić, że nasze filmy, nieważne jaki wielki jest kanał, pojawi się na pierwszej stronie podczas wyszukiwania.

Prowadzenie youtube

Tagi

Jak to dokonać? Warto zacząć od oczywistych rzeczy, tagi. Dobrze dobrane tagi pomagają algorytmowi wsadzić swoje treści jak najwyżej podczas wyszukiwania specyficznych tagów. Dla przykładu, jeśli robimy film o marketingu, w naszych tagach powinny znaleźć się frazy kluczowe związane z marketingem. Jednak dla bardziej efektywnego wyszukiwania, algorytm bierze pod uwagę trochę bardziej rozbudowane tagi. Dlatego więc warto jest dodatkowo wstawić tag np. „Jak efektywnie korzystać z online marketingu”.

Takiego typu tagi są zdaniem wielu YouTuberów bardziej efektywne w porównaniu do prostych tagów z jednym słowem. W zakładce Tagi mamy limit 500 znaków, dlatego trzeba odpowiednio dobrać frazy. Na szczęście w Internecie oferowana jest szeroka selekcja różnych narzędzi SEO, która rankuje wszystkie frazy kluczowe wykorzystywane w każdym filmie na platformie, dzięki temu będziemy w stanie dobrać jak najlepsze tagi. Samo Google oferuje również podstawowe narzędzia, które mogą nam pomóc w dobraniu odpowiednich tagów do naszego filmiku, jest to Google trends, poręczny program, który monitoruje wszystko, co jest wyszukiwane na YouTube, Google, Google News czy w innych programach oferowanych przez Google. Jednak jest to niewystarczające i mało kompatybilne z YouTube Studio, dedykowanym programem do zarządzania teściami publikowanymi przez nas na platformie, dlatego większość YouTuberów poleca narzędzie stworzone przez ekspertów. Jak widać na grafikach, my korzystamy z Tube Buddy, programu stworzonego przez jednego z weteranów platformy.

Reklama youtube oferta

Miniaturka

Dodatkowo, do tagów warto jest wziąć pod uwagę miniaturki, one również pomagają w wyszukiwaniu filmów, przecież pierwszą rzeczą, jaką widzą potencjalni widzowie to właśnie miniaturka. Na jej podstawie mogą zdecydować się na obejrzenie filmiku. Tutaj niestety nie ma jakiejś konkretnej formuły na sukces, jest podstawa, której można się trzymać, lecz w rzeczywistości styl i wygląd naszej miniaturki jest zależny od tego, jakie filmiki tworzymy. Dla przykładu, jeśli prowadzimy kanał gamingowy, warto jest wstawić elementy przedstawianej przez nas rozgrywki. Dodatkowo wstawienie swojej twarzy bądź wyróżnika spójnego z naszymi treściami na kanale również mogą pomóc, chociaż nie ma na to konkretnej formuły. Co jest pewne to fakt, że 90% popularnych filmików na YouTube ma customowe miniaturki, zrobione przez nas. Z tego też powodu warto jest, więc zapoznać się z podstawami grafiki jak i po prostu zobaczyć, co przyciąga oczy. Na początek wielu ekspertów sugeruje kopiowanie sprawdzonej formuły innych YouTuberów, i dopiero pozwolić sobie na próbę stworzenia swojej własnej formuły jak już będzie odpowiednio wielka grupa testowa (według tych samych ekspertów, zalecają eksperymenty po dobiciu do 10 000 subskrybentów).

Marketing internetowy

Tytuł i opis

Algorytm jednak wymaga więcej niż tagi i ładnej miniaturki. Na szczęście w wyszukaniu rzeczy, które pomagają naszym filmom pomagają statystyki filmów. Twórcy, którzy specjalizują się w tworzeniu schematu pozycjonowania filmów na YouTube spędzają wiele godzin przeglądając statystyki i próbując nowych rozwiązań bazując na wynikach. Dlatego gorąco zalecamy po każdym opublikowanym filmiku sprawdzić jego statystyki i na podstawie tego dostosować np. tagi czy miniaturki.

Na bazie statystyk, które oferuje YouTube w swoim newsletterze możemy również zauważyć pewien ciekawy fakt, tytuł i opis również pomagają w wyszukiwaniu!

Takie podstawowe aspekty, które większość osób nawet nie sprawdza podczas oglądania filmów, a się okazuje, że są bardziej przydatne niż nawet sama miniaturka! Dobry tytuł jest oczywisty, lecz prawdziwa magia leży w opisie.

Rzadko się o tym mówi, lecz cały opis jest brany pod uwagę przez algorytm YouTube. Każde słowo, każda fraza zawarta w nim jest na tym samym poziomie, co tagi. Oczywiście dodatkowo możemy wstawiać hashtagi w opis, co również ułatwia wyszukiwanie poszczególnych filmów. Dobry opis z odpowiednimi słowami kluczowymi może w niektórych przypadkach być nawet lepszym rozwiązaniem, niż tagi! To jest jeden z problemów wielu twórców, podczas przesyłania swoich treści nie biorą pod uwagę dosłownie drugiej pozycji do wypełnienia podczas przetwarzania na platformie.

Youtube Pozycjonowanie

Dodatki-napisy, odnośniki oraz odznaczenia

Jednak to nie jest jedyna rzecz, którą twórcy mają tendencje pomijać, algorytm YouTube bierze pod uwagę każdy aspekt filmu, od jego wielkości i jakości, po tytuł, opis jak i miniaturkę. Dodatkowymi rzeczami, które pomagają nam w pozycjonowaniu naszych filmów są również wszystkie inne relatywnie drobne rzeczy, które możemy zrobić podczas przesyłania. Najczęściej pomijanym na początku naszej kariery na YouTube są napisy, które pozwalają algorytmowi pozycjonować naszą twórczość w innych krajach, szczególnie, jeśli tworzymy w języku polskim. Kolejną rzeczą są odnośniki, jeśli jakikolwiek film na platformie ma odnośnik do naszego filmiku, to pozycjonujemy wyżej. Również taka prosta rzecz jak odznaczenie, czy film jest przeznaczony dla dzieci, pomaga algorytmowi wypromować nasz film.

Analiza Kanału Youtube Oferta

Pomniejsze dodatki dla dodatkowych punktów

Czy coś jeszcze może być zrobione, aby nasz filmik był jak najwyżej w wyszukiwaniu? Oczywiście! Poza wyżej wymienionymi rzeczami możemy jeszcze wstawić spis treści w nasz opis, dzięki czemu będziemy mogli podzielić nasz film na części z odnośnikami do każdej z nich.

Marketing Youtube

Dodatkowo warto jest wziąć pod uwagę kategorię filmu dla dodatkowego pozycjonowania. Są to jednak małe dodatki, które nie są aż tak efektywne jak dobrze napisany opis czy szereg dobrych tagów.

Podsumowanie

Algorytm, jak sama nazwa wskazuje, jest skomplikowanym ciągiem matematycznych obliczeń, gdzie każdy bajt informacji jest brany pod uwagę. Dlatego od 2006 roku cała armia YouTuberów nieprzerwanie analizuje swoje treści i na bazie swoich znalezisk jak i dodatkowych informacji z różnych źródeł może z dużą dokładnością sporządzić plan działania do pełnego skorzystania z algorytmu.

Jak założyć kanał youtube?

Autor: Tomasz Neuberg

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na tej stronie korzystamy z plików cookies w celu prawidłowego funkcjonowania strony oraz zbierania statystyk Google i profili społczenościowych. Jeśli akceptujesz pliki cookies kliknij „Akceptuję pliki cookies”. Politykę prywatności znajdziesz tutaj, a politykę cookies znajdziesz tutaj.