Authority Agencja Marketingowa SEO

The Scoreboard – 1 złota zasada w tworzeniu treści

W dzisiejszym, zdominowanym przez informacje świecie, w którym konsumenci są codziennie bombardowani setkami komunikatów marketingowych, wyróżnienie się na tle konkurencji jest kluczowe. 

Pomysłowość i kreatywność stanowią fundament każdej skutecznej kampanii marketingowej, ponieważ pozwalają na tworzenie treści, które nie tylko przyciągają uwagę, ale również angażują odbiorców na głębszym poziomie. To jest praktycznie zasada dobrego marketingu, bez kreatywnego podejścia do promocji marki ciężko będzie osiągnąć pożądane efekty. Jednak kreatywność w marketingu to nie tylko tworzenie estetycznych grafik czy chwytliwych haseł, które w jednym zdanie przekażą wszystko co najlepsze w danej marce.

Marketing to przede wszystkim zdolność do dostarczania wartości w sposób, który rezonuje z daną grupą docelową, odpowiada na jej potrzeby i wywołuje emocje. Jak takie coś osiągnąć? Szczególnie w mediach społecznościowych, gdzie co sekundę pojawia się więcej treści niż przeciętna osoba jest w stanie przeczytać czy obejrzeć?

scoreboard - profesjonalne tworzenie treści

Kreatywny copywriting – tworzenie treści marketingowych

Tworzenie treści dla internetu, które wyróżnią się na tle konkurencji jest niezwykle trudne. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, TikTok czy LinkedIn, są przepełnione materiałami promocyjnymi i reklamami, nie wspominając o treściach zarządzanych przez boty, które potrafią w ciągu dnia opublikować nawet 1 post co minutę! W takim zróżnicowanym i nasyconym środowisku marketerzy muszą zmierzyć się z wieloma trudnościami, które mogą utrudniać proces tworzenia skutecznych i angażujących pomysłów.

Sposobów na wyróżnienie się jest wiele, znalezienie własnej niszy to podstawa, oryginalny styl graficzny czy filmowy również pomaga wybić się na przód tego wyścigu o klienta. Jest jednak coś, co działa za każdym razem i pozwala na stworzenie fantastycznych treści, które wypromują markę w danej grupie docelowej.

wybór grupy docelowej przy tworzeniu treści

Scoreboard – Jak to działa?

Chodzi tutaj o tzw. “Scoreboard”, jest to dosyć prosty zabieg w procesie twórczym, który pozwala na stworzenie postu czy filmiku w możliwie najlepszej jakości. Jak to działa? Każdy ma inne podejście do tego, lecz najłatwiej jest obrać zasadę sprawdzania testów. Weźmy za przykład właśnie ten artykuł. Żeby stworzyć jakościowy materiał na sam początek warto opisać, co będziemy oceniać w tym artykule.

wybór tematu czy konceptu przy tworzeniu treści

Temat/ Koncept

Jaki ma być temat danej treści? W tym przypadku koncepcja do tego artykułu była dosyć prosta, 1 złota zasada pomysłu.

Tytuł

Tytuł danej twórczości zawsze jest trudny, koncepcja zmienia się prawie co roku, na chwilę obecną prosty tytuł, zwięzły i na temat działa najlepiej.

Szata graficzna

Styl graficzny obejmuje wiele ciekawych elementów, od tego w jakim stylu grafiki zostały zrobione, ile ich ma być oraz jak one się prezentują na tle całego artykułu. W tym przypadku wykorzystałem klasyczny styl graficzny, który wykorzystujemy na naszych portalach społecznościowych. Dodatkowy plus, jeśli szata graficzna pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

Hook

Najważniejszy element każdego artykułu, postu, filmu czy nawet samych grafik, coś, co na start przyciągnie uwagę ludzi. W przypadku artykułu jest to sam wstęp, ma on zachęcić czytelnika do zajrzenia głębiej, przeczytania do końca. Ale również przedstawić sam koncept w paru słowach.

Tekst

Sam tekst, jak został napisany, długość, standardowe elementy w tworzeniu treści.

Prezentacja tematu

Jak w wyżej wymienionym tekście zaprezentowany został temat? Czy jasno i wyraźnie przedstawiono sedno całej koncepcji?

Ułożenie tekstu

W ułożeniu tekstu chodzi bardziej o wygląd niż o treść. Czy nawet starsza osoba zdoła go przeczytać? Czy jest on podzielony tak, że każdy fragment zachęca do dalszego czytania? Jak to wygląda na stronie?

Jakość

To można uznać za podsumowanie dotychczasowych punktów, czy wszystkie elementy kleją się razem, tworząc jedną całość?

Optymalizacja

To może być trochę niezrozumiałe, kiedy mowa o optymalizację treści, chodzi tutaj o to jak płynie cały tekst, oraz czy zaangażował on czytelników. Sprawdzonym chwytem w mediach społecznościowych jest stworzenie poczucia kontynuacji, zachęcenia użytkownika do sprawdzenia innego postu. O tym będzie na końcu artykułu.

Grupa docelowa

Zdaniem niektórych najważniejsza część procesu twórczego, czyli jak przyjęli treść użytkownicy. Ile osób kliknęło, ile obejrzało, jakie są efekty tej ciężkiej pracy. Niektóre platformy oferują szeroki zakres statystyk, dla przykładu, jeśli przeciętny użytkownik spędzi 6 minut nad tym artykułem, to znaczy, że jest to zdecydowanie najlepszy tekst na świecie. Przeciętnie jednak czytelnik spędza nie więcej niż 3 minuty nad danym artykułem, więc wszystko powyżej tych 180 sekund jest sukcesem.

Scoreboard

Warto zaznaczyć, że w przypadku np. filmu, tekst może być zastąpiony scenariuszem, a ułożenie tekstu montażem. Jest to na tyle modularna koncepcja, że praktycznie każdy element procesu twórczego można ocenić wykorzystując “Scoreboard”. Mając te wszystkie elementy możemy teraz oceniać, w ramach ułatwienia ocena jest od 0 do 10 w każdej kategorii, dając nam sumę 100 punktów do zdobycia. Warto jest zaznaczyć, że niektóre elementy mogą zmienić swoją ocenę po publikacji, a jedna, Grupa docelowa, może zostać wypełniona tylko po publikacji. Dla przykładu, jeśli temat pasuje do przesłania profilu, w tym przypadku edukacja o marketingu w Internecie, to ten artykuł można ocenić na mocne 8, jest to dobry temat, który definitywnie pomoże osobom w tworzeniu jakościowych treści, jednak nie jest to perfekcyjny temat, który by podbił serca każdego początkującego marketera.

Ten artykuł osiągnął końcową ocenę 63 punkty na 100 możliwych, pamiętajmy, że grupa docelowa jeszcze nie jest oceniona. Czy to jest dobra ocena? 

ocena jakości artykułów

W marketingu, kreatywność i jakościowe treści są kluczem do budowania długotrwałych relacji z odbiorcami. Więc czemu artykuł z oceną 3- został opublikowany? Odpowiedź na to jest dosyć prosta, perfekcja jest niemożliwa w świecie, gdzie trzeba ciąglę coś tworzyć. Jeśli ktoś ocenił swoją treść 90/100 przed publikacją, to jest duża szansa, że zbyt pozytywnie patrzą na to, co tworzy. Dlatego warto jest dać to komuś innemu do potwierdzenia oceny. Dla mnie taki temat byłby 10/10, właśnie takie rzeczy chciałbym widzieć w bazie wiedzy każdej firmy zajmującej się marketingiem, jednak po oddaniu tego artykułu mojemu współpracownikowi, ocena spadła do 8.

Obiektywna ocena treści marketingowych

Trzeba patrzeć na swoje treści obiektywnie, każdy potrafi tworzyć pod swoje gusta, tworząc perfekcyjne dla siebie treści za każdym razem. Lecz stworzenie jakościowego materiału dla osób trzecich? To wymaga głębokiej autorefleksji i krytykowania każdego elementu. Realistycznie, popularne treści w Internecie mają ocenę między 70 a 85 na 100 punktów możliwych, po publikacji, jeśli ta ocena wzrośnie do powyżej 70 punktów, jest to ogromny sukces, jednak nie można spocząć na laurach. Jeśli dotychczasowe treści nie dobijały do 50 punktów to warto skupić się na jednym elemencie na raz, powoli podnosząc końcową ocenę. Z dnia na dzień nikt nie będzie w stanie zacząć robić wysokiej jakości treści.

wysokiej jakości artykuły - copywriting

Jednak nie samym jakościowym materiałem marketing działa. Jest to złożony proces, który polega na wielu różnych elementach. Dobre posty czy filmiki definitywnie pomagają w promocji produktów czy usług danej marki, lecz samo w sobie mało to zdziała. Dlatego potrzebna jest też wiedza na temat SEO, funkcjonalności przeglądarek, Google Ads oraz Linkbuilding. Tą wiedzę, drogi czytelniku, możesz znaleźć właśnie tutaj, w Bazie Wiedzy AUTHORITY, gorąco zachęcam do sprawdzenia czym jest HARO, albo co zmieniło się w Google Ads w 2024 roku. Wiedza jest kluczem do sukcesu, i w to właśnie warto jest zainwestować.

Autor: Tomasz Neuberg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *