Authority Agencja Marketingowa SEO

Strategie marketingowe na majówkę – jak zareklamować pierwszy letni urlop w roku?

Majówka to ważny punkt na wakacyjnym kalendarzu każdego Polaka – to pierwsza okazja do celebracji lata z zazwyczaj piękną pogodą przed właściwym sezonem wakacyjnym. Jest to także idealny moment na rozpoczęcie działań marketingowych związanym z latem i zakończenie sezonu zimowego. Dlatego właśnie marki dokładają starań by ich reklamy i promocje wyróżniły się wśród innych, wykorzystując kilka podstawowych strategii marketingowych. Z poniższego artykułu dowiesz się o najczęściej wykorzystywanych sposobach na majówkowy marketing.

Sprawdzone sposoby na majówkowy marketing:

  1. Specjalne promocje – obniżki cen, rabaty, gratisy
  2. Oferty ograniczone czasowo lub ilościowo
  3. Eventy majówkowe
  4. Partnerstwo z celebrytami
  5. Konkursy z nagrodami
marketing majówkowy

Specjalne promocje – obniżki cen, rabaty, gratisy

Promocje, promocje i jeszcze raz promocje! Zaskocz swoich klientów różnorodną ofertą i tak zwanymi “dealami życia”. Zaproponuj zniżki na swoje usługi lub produkty, a w dodatku dorzuć darmowe próbki/kupony lub akcesoria, by sprawić pozytywne wrażenie. 

Oferty ograniczone czasowo lub ilościowo – marketing niedoboru

Oprócz tego, dobrym pomysłem jest także stworzenie limitowanej oferty, dostępnej do zakupu tylko w tym okresie, co tym bardziej zachęci konsumentów do natychmiastowego złożenia zamówienia.

Przykładowo: sieć sklepów z elektroniką Media Markt zniosła doliczany podatek VAT podczas majówki w 2017 roku, dzięki czemu ceny ich produktów znacząco zmalały. Akcja odniosła sukces, a firma chwaliła się, że sklepom w większych miastach zabrakło sprzętu już po paru godzinach od otwarcia sklepu.

majówkowy marketing z media markt

Eventy majówkowe

Kolejną strategią marketingu majówkowego jest zorganizowanie eventu lub imprezy dla swoich konsumentów lub wybranej grupy odbiorców. W tym przypadku, największe powodzenie mają albo festiwale muzyczne, albo pikniki dla rodzin nie tylko w dużych miastach, ale także wśród regionalnych społeczności. Przykładem takiej akcji, jest coroczny grill organizowany przez Radio Zet, który co rok w innym miejscu w Polsce nadaje audycje z imprezy skierowanej dla całych rodzin. Główną zaletą jest promowanie dobrego wizerunku marki i integracja z klientami, zwłaszcza gdy, jak w przypadku tej akcji, dodajemy do tego równania celebrytów. 

Jak ze wszystkim, wiąże się z tym także ryzyko, że wydarzenie nie będzie dobrze odebrane, znajdą się na pewno narzekający na organizację eventu, a także może po prostu przyjść mało osób. Jednak z odpowiednią reklamą eventu i dopilnowaniem wszystkich, nawet najmniejszych szczegółów, szansa na sukces jest wysoka.

majówkowy marketing - majówka z radiem zet

Partnerstwo z celebrytami

Celebryci zawsze przyciągają uwagę publiczności, więc nawiązanie współpracy ze znaną osobistością jest bardzo dobrym sposobem na reklamę marki

  • Marcin Prokop został partnerem firmy organizującej wyjazdy za granicę Wakacje.pl i w okresie majówkowym, pojawiając się w reklamach agencji i promując spędzenie pierwszego letniego urlopu wraz z firmą. 
  • Natomiast Małgorzata Kożuchowska na ten sam okres, przejęła media społecznościowe firmy kosmetycznej Avon, reklamując idealny skincare w pierwszych promieniach słońca. 

Obydwie akcje odniosły sukces, dzięki nadaniu twarzy swojej marce, przez co konsumenci widząc celebrytów w telewizji od razu wiążą ich z produktami/usługami.

wakacje z Prokopem - majówkowy marketing

Konkursy z nagrodami

Ostatnią z podstawowych strategii marketingowych, która może zagwarantować powodzenie dla twojej firmy w okresie majówkowym jest stary, dobry konkurs z nagrodami. Marka gadżetów technologicznych Garett, w 2021 roku zorganizowała akcję, w której rozdawała za darmo smartwatche, promując jednocześnie aktywne spędzanie wolnych dni. Firma podaje, że zgłosiło się aż 300 000 osób, a ci, którzy nie załapali się na darmowy zegarek, skorzystali z okresowych promocji. Pokazuje to, że nawet zakładając, że nie każdy kandydat wygra, samo dostarczenie opcji otrzymania prezentu pozwala na wypromowanie marki, co będzie skutkowało w zwiększonych sprzedażach.

majówka z garett - konkurs

Podsumowanie – wnioski z artykułu o promocji marki w okresie majówki

Użycie choć jednej z powyższych strategii marketingowych pomoże rozpromować markę nie tylko podczas majówki, lecz także w ciągu innych ważnych okresów w roku. Jest to baza do zorganizowania unikalnej dla naszej firmy akcji, która potencjalnie może być pierwszym krokiem do sukcesu i dużego rozgłosu, co wywinduje pozycje naszego biznesu na pierwsze miejsce na rynku. Warto skorzystać przy tym z pomocy specjalistów, którzy zagwarantują, że wszystkie detale będą dopieszczone, a sama promocja odniesie sukces!


Autor: Anna Neuberg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Na tej stronie korzystamy z plików cookies w celu prawidłowego funkcjonowania strony oraz zbierania statystyk Google i profili społczenościowych. Jeśli akceptujesz pliki cookies kliknij „Akceptuję pliki cookies”. Politykę prywatności znajdziesz tutaj, a politykę cookies znajdziesz tutaj.