Spis treści
Dzień Matki a Marketing
Międzynarodowy Dzień Matki wypada w 2024 roku 26. maja, więc w oczekiwaniu na tegoroczną edycję reklam, warto przypomnieć sobie zeszłoroczne, które wywołały największą reakcję wśród internautów. Jest to idealne święto, na pokazanie, że nasza marka ceni sobie wartości rodzinne i chętnie je celebruje.
Z polskiej sceny- Natalia Kukulska z córką Anią dla W.Kruk
Polska piosenkarka, najbardziej znana ze swojej piosenki “Im więcej ciebie tym mniej”, wystąpiła w reklamie popularnego producenta biżuterii W.Kruk wraz ze swoją już dorosłą córką Anną Dąbrówką. Matka z córką z racji na Dzień Matki, prezentują różne zestawy pasującej do siebie biżuterii, jednocześnie zachęcając do skorzystania z licznych promocji. Choć sama reklama jest dość standardowa – modelki wdzięczące się do kamery w drogiej biżuterii – to pięknie celebruje relację dwóch kobiet i zachęca Polki do obchodzenia Dnia Matki jako właśnie święto relacji między mamą a córką.
Tutorial na “Mother’s Ruin Punch” z Deadpoolem i jego Mamą
Aktor Ryan Reynolds, znany najbardziej ze swoich ról jako Deadpool i Zielona Latarnia, w tutorialu z wykorzystaniem alkoholu marki Aviation przedstawił światu swoją mamę. Para przygotowała drink, którego nazwa jest grą słowną, gdzie zamiast “dzień” jest słowo “tragedia”. Filmik ma charakter humorystyczny, matka aktora co chwilę komentuje co robi jej syn, gdy ten “strzela miny”. Fani Deadpoola byli zachwyceni akcją, zwłaszcza możliwością zobaczenia relacji ulubionego aktora i jego ukochanej mamy.
Portret Christiana Diora
Dior to marka, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Wywodząca się z francuskiego domu mody, firma wypuściła serię produktów inspirowanych ogrodem już zmarłej mamy założyciela Christiana Diora. W specyficznej reklamie, w formie wywiadu z włoskim projektantem Pietro Ruffim, który urzeczywistnił atmosferę ukochanego ogrodu Diora. Akcja ta odniosła sukces, zwłaszcza wśród osób, których matek już nie ma na świecie, jako celebracja najpiękniejszych wspomnień z dzieciństwa. Zarówno ubrania, jak i kosmetyki weszły do kanonu najlepszych produktów na zeszłoroczny Dzień Matki.
Poradnik dla matek z Cardi B i Janelle James z Walmartem
Amerykańska sieć sklepów Walmart w 2023 wypuściła krótki spot reklamowy o tytule ,,Mom hacks” (Poradnik dla matek), gdzie główną rolę odegrały raperka Cardi B i komiczka Janelle James. Kobiety skomentowały swoją sytuację jako nie tylko młode matki, lecz także celebrytki i wpływ jaki to ma na ich życie. Oczywiście idealnym rozwiązaniem na większość ich problemów okazało się skorzystanie ze sklepów Walmart, co zarówno im, jak i ich dzieciom niezwykle ułatwiło życie. Całość ma także charakter humorystyczny, zwłaszcza ze sceną z raperką, która żartuje o skróceniu paznokci by nie podrapać dziecka oraz lulaniu pociech podczas robienia brzuszków.
Jakie duo internauci chcą najbardziej zobaczyć w przyszłości?
W 2024 roku, internauci wyrażają chęć zobaczyć reklamy między innymi z piosenkarką Beyonce i jej nastoletnią córką Blue Ivy, a także z Kim Kardashian i jej córką North West. Celebrytki jeszcze nie potwierdziły współpracy z żadną z marek, ani żadna z nich nie ogłosiła, które duo możemy zobaczyć pod koniec maja w reklamach z racji na Dzień Matki. Na polskim rynku natomiast internet najbardziej chciałby zobaczyć Annę Lewandowską wraz z jej córkami, szczególnie reklamujące własną firmę. Obecnie jednak musimy cierpliwie poczekać na zapowiedzi marek, których celebrytów zobaczymy w 2024 roku.