Hej, e-commerce entuzjaści! Jeśli prowadzisz sklep online, mam dla Ciebie fantastyczne wieści! Google właśnie dodało nową funkcję do Search Console, która pomoże Ci łatwiej zarządzać informacjami o wysyłce i zwrotach. Dzięki tej aktualizacji, możesz teraz wyświetlać te informacje bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, co ułatwi Twoim klientom podjęcie decyzji o zakupie.
Spis treści
Nowinka w GSC w formie video:
Co nowego?
Do tej pory, aby skonfigurować szczegóły dotyczące wysyłki i zwrotów dla każdego produktu, musiałeś korzystać z Google Merchant Center. Teraz, jeśli masz już skonfigurowane konto w Google Merchant Center, możesz zrezygnować z mozolnego dodawania tych informacji osobno dla każdego produktu. Zamiast tego, Google umożliwia ustawienie tych danych globalnie dla wszystkich Twoich produktów bezpośrednio w Search Console.
Jak działa nowa funkcja w Google Search Console?
Google Search Console teraz umożliwia konfigurację szczegółów dotyczących kosztów wysyłki, dostępnych opcji dostawy oraz polityki zwrotów. Te informacje są wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, co może pomóc w budowaniu zaufania klientów już na etapie wyszukiwania produktów.
Dlaczego to ważne?
Podając dokładne i aktualne informacje o wysyłce i zwrotach, możesz znacząco ulepszyć sposób, w jaki Twoje produkty są prezentowane w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu, Twoje oferty stają się bardziej widoczne i atrakcyjne dla potencjalnych klientów. To świetna okazja, aby wyróżnić się na tle konkurencji, prezentując kluczowe atuty, takie jak bezpłatna i szybka dostawa, tuż obok informacji o produkcie.
Jak skonfigurować?
Dodaj w witrynie uproszczoną wersję informacji o dostawie i zwrotach bezpośrednio w Google Search Console w sekcji Ustawienia > Zakupy > Dostawa i zwroty.
Co dokładnie możesz tam ustawić? Oto lista:
- Czas dostawy: Jak szybko Twoje produkty trafią do klientów?
- Koszt dostawy: Ile będą musieli zapłacić za dostarczenie zamówienia?
- Okres zwrotu: Ile klienci mają czasu na zwrot zamówionych produktów?
- Koszt zwrotu: Czy zwrot jest darmowy, czy wiąże się z opłatą?
- Dostępność
Dodawanie zasad dostawy w Google Search Console | Dodawanie zasad zwrotów w Google Search Console |
---|---|
1. Otwórz stronę Ustawienia dla swojej usługi w Search Console. | 1. Otwórz stronę Ustawienia dla swojej usługi w Search Console. |
2. W sekcji Zakupy wybierz Dostawa i zwroty. | 2. W sekcji Zakupy wybierz Dostawa i zwroty. |
3. Wybierz kartę Dostawa i kliknij Dodaj zasady dostawy. | 3. Wybierz kartę Zwroty i kliknij Dodaj zasady zwrotów. |
4. Wybierz kraj, w którym obowiązują te zasady. | 4. Wybierz kraj, w którym obowiązują te zasady. |
5. Dodaj czas dostawy – minimalną i maksymalną liczbę dni, w ciągu których produkt powinien dotrzeć do klienta. | 5. Wpisz adres URL zasad zwrotów – adres strony, na której klienci mogą przeczytać zasady zwrotów. |
6. Skonfiguruj koszty dostawy. Wybierz jedną z opcji: | 6. Wpisz okres zwrotu. Wybierz liczbę dni, w ciągu których klienci mogą dokonać zwrotu, lub opcję braku możliwości zwrotu. |
– Stała opłata (przypisz walutę do kraju z kroku 4) | 7. Skonfiguruj koszty zwrotu. Wybierz jedną z opcji: |
– Bezpłatne po przekroczeniu określonej kwoty | – Stała stawka (przypisz walutę do kraju z kroku 4) |
– Bezpłatne | – Bezpłatny zwrot |
– Inne | – Procent ceny produktu |
7. Kliknij Prześlij. | (Dodatkowe opcje konfiguracji zwrotów dostępne są w Merchant Center). |
8. Powtórz te czynności dla każdego kraju, do którego wysyłasz towar. | 8. Kliknij Prześlij. |
9. Powtórz te czynności dla każdego kraju, do którego wysyłasz towar. |
Pamiętaj, aby skonfigurować te informacje, musisz być właścicielem usługi w Search Console, która jest powiązana z Twoim kontem Merchant Center, lub mieć pełny dostęp jako użytkownik. (Sprawdź jak powiązać konto Google Search Console z Google Merchant Center)