Authority Agencja Marketingowa SEO

Ciągle zmieniający się Facebook – Co sie zmieniło w zarządzaniu profilem na przestrzeni lat?

Zarządzanie profilem na Facebooku to nie tylko tworzenie treści, odpowiadanie na komentarze, i promowanie produktów czy usług marki. To również ciągłe monitorowanie niezliczonych zmian w funkcjonowaniu platformy.

zarządzanie profilem facebook

Facebook to jedna z największych i najbardziej wpływowych platform społecznościowych na świecie, która nieustannie się rozwija i dostosowuje do zmieniających się potrzeb i oczekiwań swoich użytkowników. Jak ktoś wejdzie w Web Archive i spojrzy jak wyglądał Facebook w 2010 roku to byłby zaskoczony jak bardzo platforma się zmieniała pod względem wizualnym. Warto jest również zaznaczyć, że Facebook, jak każda platforma społecznościowa w Internecie, zmieniła się pod względem technicznym.

zarządzanie profilem facebook

Jednym z kluczowych elementów Facebooka są strony, które pozwalają osobom publicznym, markom, organizacjom jak i innym podmiotom tworzyć swoją profesjonalną obecność w sieci, budować swoją społeczność, komunikować się ze swoimi odbiorcami oraz promować swoje produkty lub usługi. One przeszły przeszły wiele zmian na przestrzeni lat, wszystko po to, aby stać się bardziej funkcjonalnymi, intuicyjnymi i atrakcyjnymi dla użytkowników.

zarządzanie profilem facebook

Jedną z nowszych zmian w zarządzaniu stroną na platformie miała miejsce w 2020 roku. Facebook zaprezentował nowe środowisko stron, które miało na celu ułatwić użytkownikom tworzenie, zarządzanie i odkrywanie stron na Facebooku. Nowe środowisko stron zawiera m.in. następujące elementy: prostszy układ strony z większym naciskiem na zdjęcie profilowe i okładkowe, możliwość przełączania się między stroną a profilem osobistym, możliwość obserwowania innych stron i profili jako strona, ulepszone statystyki i powiadomienia, zaktualizowane narzędzia do zarządzania stroną i przyznawania dostępu do niej oraz nowe funkcje takie jak odpowiedź na pytania i tworzenie list. Dotychczas stare profile mogły być zarządzane za pomocą starego środowiska na stronie, lecz w 2023 stare środowisko zostało wyłączone, zmuszając ludzi do używania nowego środowiska przy pomocy Meta Business Suite. Ta zmiana wprowadziła wiele mniejszych zmian, o których poza Helpdeskiem platformy nie mówi nikt.

zarządzanie social media

Jednym z lepszych przykładów są usługi. Kiedyś, wstawienie takich rzeczy jak usługi, ceny czy FAQ można było zrobić bezpośrednio na stronie. Jednak teraz to wszystko można zrobić poprzez Meta Business Suite, w zakładce Wszystkie Narzędzia. Coś, co naszym zdaniem wyszło na lepsze to powiadomienia. Kiedyś, żeby zobaczyć wiadomość od platformy dotyczącą np. Zablokowania konta to trzeba było przejść przez labirynt zwanym Ustawieniami. Teraz jednak Meta Business Suite jest w stanie powiadomić nas o każdym problemie na naszym profilu za pośrednictwem powiadomień na aplikacji mobilnej, e-maila, czy nawet bezpośrednio na stronie.

zarządzanie social media

Trzeba jednak powrócić do negatywnych aspektów tej zmiany. Statystyki w Meta Business Suite i klasyczne statystyki na profesjonalnym pulpitu strony na Facebooku to dwa różne narzędzia, które służą do analizy i monitorowania wyników działań na Facebooku. Nie można jednoznacznie stwierdzić, które z nich jest lepsze, ponieważ każde z nich ma swoje zalety i ograniczenia. Z jednej strony nowe statystyki są lepiej podsumowane, jest łatwiejszy dostęp do nich, oraz o wiele szybciej można z nich sporządzić ładny raport dla swoich klientów. Z drugiej strony stary system statystyk był o wiele bardziej szczegółowy, dając nam dostęp do statystyk, które naprawdę pomagały w zarządzaniu profilem.

zarządzanie social media

Koniec końców, teraz już nie ma odwrotu, nie można powrócić do starego profesjonalnego pulpitu, Jedyne, co zostaje dla osoby zarządzającej profilem na Facebooku jest Meta Business Suite, który trzeba przyznać, pozwala na łatwiejszą, piękniejszą i co ważniejsze szybszą obsługę, lecz czy to jest warte pogorszeniu się niektórych komponentów?

Autor: Tomasz Krzysztof Neuberg

Na tej stronie korzystamy z plików cookies w celu prawidłowego funkcjonowania strony oraz zbierania statystyk Google i profili społczenościowych. Jeśli akceptujesz pliki cookies kliknij „Akceptuję pliki cookies”. Politykę prywatności znajdziesz tutaj, a politykę cookies znajdziesz tutaj.