Olimpiada Reklam 2024- Najlepsze reklamy olimpijskie w oczekiwaniu na Olimpiadę w Paryżu 2024
Spis treści
Krótka historia
Igrzyska olimpijskie to zawody sportowe, które są obchodzone dosłownie od czasów antycznych. Zapoczątkowały w Starożytnej Grecji, początkowo jako święto religijne, na cześć boga Zeusa. Natomiast nowoczesna wersja olimpiady istnieje od 1896 roku, gdy zawody były ponownie zorganizowane w Atenach. Od tego momentu, co 4 lata Komisja Olimpijska wyznacza miejsce organizacji kolejnego miejsca, gdzie są rozgrywane igrzyska. W tym artykule skupimy się wyłącznie na igrzyskach letnich i reklamach pochodzących bezpośrednio od wieloletnich partnerów, bez których sfinansowanie zawodów byłoby niemożliwe.
Samsung – Przygotuj się z Beckhamem!
Oczekując na Olimpiadę w 2012 roku w Londynie, firma Samsung, będąca od lat oficjalnym sponsorem igrzysk, wraz z brytyjskim piłkarzem Davidem Beckhamem wypuściła reklamę swojego najnowszego modelu telefonu Samsung Galaxy S 3. Sam spot jest dość prosty, pokazuje sportowców uprawiających różnorodne dziedziny, oczywiście wszystkie zaliczające się do sportów olimpijskich, oraz ludzi z różnych krajów dobrze się bawiących. jednocześnie używając telefonu do nagrywania się, rozmawiania z kimś i tym podobne. Jednak punktem kulminacyjnym filmu jest strzał piłkarza w gong, który został nagrany w realnym czasie i bez użycia technologii CGI. Wywołało to niezwykłe reakcje społeczności – od wychwalania celebryty, po głosy niedowierzania oskarżające firmę o manipulację obrazem.
Adidas i Horse on
Adidas, kolejny wieloletni sponsor igrzysk olimpijskich, w 2000 roku wypuścił komiczny spot w którym sportowcy – biegacze, pływacy, gimnastycy i inni spróbowali swoich sił w jeździe konnej, wykorzystując także elementy ze swojej dziedziny. Z racji na rosnącą popularność jeździectwa, Adidas zdecydował się na wypuszczenie butów do jazdy, a także zasponsorował akcesoria dla poszczególnych par startujących w tej dziedzinie. Choć początkowo spot był bardzo pozytywnie odebrany, to w późniejszych latach marka otrzymała dużo krytyki patrząc na traktowanie zwierząt przez nieznających się sportowców.
Toyota – Zacznij od niemożliwego
Następnym i zarazem ostatnim przedstawionym tu partnerem jest Toyota – japoński producent aut, który także od lat sponsorował igrzyska olimpijskie. Olimpiada w 2021 roku była dość kontrowersyjna, z racji na to, że w wielu państwach na świecie wciąż trwała epidemia COVID-19, dlatego marka choć wciąż wspierała finansowo zawody, to później wycofała kampanie reklamowe z obawy przed krytyką ze strony społeczeństwa. Prezes koncernu, który przez lata pojawiał się na Olimpiadach, podczas poprzedniej edycji zrezygnował ze swojego wystąpienia jako cichy bojkot. Choć reklama Toyoty wciąż istnieje w internecie, to została usunięta z oficjalnego kanału firmy. Sam spot pokazuje grupę sportowców podróżujących do stadionu w futurystycznym aucie, co miało zarówno promować nowe modele elektryczne, jak i sprzyjać głównemu hasłu “Start your impossible” (tłum. “Rozpocznij swoje niemożliwe”).
Na co oczekują internauci w tym roku?
Choć do samej Olimpiady jeszcze trochę czasu zostało, to znana jest już lista sponsorów tegorocznej edycji. Głównie widzimy te same wielkie nazwy: Coca Cola, Adidas, Nike, Intel, Samsung, od których spodziewamy się ciekawych kampanii i dobrze wykonanych spotów. Natomiast bardziej lokalnymi markami, które częściowo w tym roku, częściowo w ciągu ostatnich lat pojawiły się na liście to: Orange, Westfield, Miko, Lyreco, Decathlon i wiele innych francuskich firm.